onsdag 21. april 2010

Så langt . . .

På tide å oppsummere. Det blir nok en liten pause i det å sette seg inn i nye media. Får heller satse på å bruke det jeg nå har lært. Bloggen har vært en morsom sak. Jeg tror faktisk jeg har lyst til å skrive noe om det jeg kan - historie - etter hvert. Selv innen eldre historie skjer det saker og ting. Tenner og pest - høres ikke det forlokkende ut?

Ny kunnskap og innsikt har gjør at en i alle fall åpner seg for å prøve noe nytt. Slik har kurset vært en døråpner. Veldig bra.

Jeg har fått prøvd hvor mye nytt jeg både er villig til og kan ta inn over meg. Dagene er ikke like, så vilje og evne har nok variert. Overraskelsen var kanskje at jeg ikke hadde mer tålmodighet. Skal du få med deg noe nytt må en ha ro og vilje til å åpne seg og bruke hodet. Det nyttige var vel å lære hvordan nye generasjoner tenker og hva de synes er spennde og tjener deres behov.

Kurset virket i særlig grad tilpasset biblioteka og det ville være en fordel om en formet det slik at både arkiv og museum stod mer i fokus. Mer målretta eksempler vil også gi både mer kunnskap og motivasjon. Bruk av sosiale media kan være en utfordring.. Alle faguttrykkene kan framstå som gresk. Men heldigvis hadde vi god tid på oss til å tilegne oss all den nye kunnskapen.

Men når kurset er fordøyd, ligger kunnskapen der og det skal bli spennde å se om jeg klarer å bruke de på en fornuftig måte. Alt fungerer nok ikke for meg, men mye at dette tror jeg blir nyttig og noe må jeg kanskje forholde meg til enten jeg vil eller ikke. Lysten til å gå videre er der. Så kanskje det enda vil dukke opp små funderinger på Borgundbloggen. Hvem vet?

Og ellers har ABM fått vurderingen.
Og ikke ett ord om fisk . . .

1 kommentar:

  1. Så bra Jarle! Du oppsummerer godt, og tankene dine stemmer overens med inntrykket jeg har fått underveis her i bloggen din;-)

    Kjekt at du vil fortsette å bloggen og bruke det du har lært. Det skal du få anledning til. Det skal jeg passe på;-)

    Grunnen til at det kanskje er dårlig med museumseksempel og veldig tilpassa biblioteka, er nok at det er de som har kommet lengst. Men kanskje kan vi bli et eksempel til etterfølgelse?

    Lykke til videre!
    Og gratulerer som vinner av pc'n! Litt misunnelig...
    Mvh Frøydis

    SvarSlett